tenikwa - Reisverslag uit Volmoed, Zuid-Afrika van Christien - WaarBenJij.nu tenikwa - Reisverslag uit Volmoed, Zuid-Afrika van Christien - WaarBenJij.nu

tenikwa

Blijf op de hoogte en volg Christien

11 April 2015 | Zuid-Afrika, Volmoed

Uitslapen is t dus niet geworden ;-) om zeven uur beide wakker. We worden nog wel ochtend mensen.
Om acht uur maar alvast op naar de koffie en ontbijt. We zouden een rustdag houden maar ik zag een cheeta gebeuren om de hoek, was niet landurig om rondgeleid te worden en zo in de ochtend was t nog prima te doen. E en M wilde lekker hangen en lezen aan t zwembad dus Ge en ik zijn samen gegaan.

Tenikwa cheeta's
Een opvang waar gewonde dieren worden opgelapt en uitgezet. Degene waar dat niet mee kan blijven. Ook veel dieren die als huisdier zijn gehouden en in het wild, waar ze zich natuurlijk niet kunnen redden, zijn losgelaten of beter gezegd gedumpt zijn worden opgevangen. Je kan erheen en in de hokken rondlopen met een gids. Bij de dieren die daar groot gebracht zijn en niet meer uitgezet worden dan wel. Alleen niet bij de luipaard en ik mocht niet bij de cheeta's omdat deze mij als prooi zou zien. Ik kan t beamen, ben 4 x besprongen maar gered door t hek.

Twee super schattige leeuwenwelpjes, broer (wit) en zus donker. Helaas worden welpen door veel parken opgekocht als trekpleister, als ze gaan puberen is het schattig gehalte er af en worden met name de mannetjes verkocht om manen te kweken, imposant te worden, en vervolgens op afroep ergens losgeláten om door een looser als tropher te worden afgeschoten, leuk voor een Kodak momentje.

Bijna alle katachtigen die in Afrika voorkomen hebben we gezien. De Afrikaanse wildekat, lijkt op een uit de kluiten gewassen cyperse kat. De katers dekken ook wel eens de huiskatten. De wilde kat heeft zwarte voetzooltjes, de huiskat roze.
Volgens de gids kon je dus ook zien dat de meeste knorrige katten nog zwarte voetzooltjes hebben en dus meer wilde kat in zich hebben. Zegt hij dan he!

Via een gaastunnel konden we door het verblijf van de luipaard. We konden me maar niet vinden whahahaha

Erg mooi om te zien en met de entree en souveniertje hebben we het goede doel gesteund.

S Middags heerlijk even aan het zwembad gezeten en einde middag richting Plet.
Bij Sibuya had een Engels stel ons een restaurant "Enrico's" aangeraden. Met een terras op de klif aan zee. Àls er dolfijnen oid te zien zouden zijn zou je ze al dinerend voorbij zien komen. Ook de plek voor een mooie Sundowner. We waren er bijna maar het was met toch mistig! ( hebben we al eerder aan de kust gezien bij capepoint, we dachten dat er ergens brand was, maar het bleek misty cliff te zijn). Nul uitzicht dus. Dan maar door naar plet en morgen in de herkansing.
Aan het strand een visschotel gegeten. Bijtijds weer op bed.
Morgen echt een rustdag.