regenachtig robertson - Reisverslag uit Vlottenburg, Zuid-Afrika van Christien - WaarBenJij.nu regenachtig robertson - Reisverslag uit Vlottenburg, Zuid-Afrika van Christien - WaarBenJij.nu

regenachtig robertson

Blijf op de hoogte en volg Christien

16 April 2015 | Zuid-Afrika, Vlottenburg

Mooie victoriaanse huisjes en huizen. Doet erg schattig aan. Maar behalve wijnhuizen bezoeken is er niks te doen. Het meeste leven is rond de kerk. En owwe wat zijn er daarvan veel...op elke kamer ligt ook echt een bijbel. Een aantal mensen behoorlijk arm en aan de alcohol dolend op straat. Een aantal die met fruit groente riemen of iets bij iedereen lopen te leuren. Dat is wel echt een opvallend straatbeeld, overal lopen mensen langs de wegen, ook snelwegen want de townships liggen vaak een onhandig eind weg, sommige liftend en anderen met geld in handen voor een betaalde lift.
Anderen worden van en naar het werk gebracht in het "bakkie" een pick-up, al dan niet open, propvol. Zo ook schoolkinderen.

De stroom valt ook hier met enige regelmaat een a tweemaal daags uit.
Sommigen hebben daar al een generator voor aangeschaft.

Sommige wijnhuizen zijn een beetje vergaande glorie van buiten. Andere zijn groot sjeik en enorm commercieel. We zijn bij weltevreden geweest, het proeven was gratis, maar helaas over de wijn waren we niet tevreden. Vrij jong en wrang.
Het was een wat ouder klassieker wijnhuis, met houten interieur en wandbekleding. Trots artikelen van het feit dat zij ter ere van de 94e verjaardag van Mandela hem een speciale gebrouwen wijn mochten aanbieden.
Dat zal dan vast van een beter wijnjaar zijn geweest.

Daarna naar "van Loveren" commercieel gezien hadden die het wel voor elkaar.
Groot pand, betaald proeven hapje en drankje er bij, winkeltje, prachtige tuin.
Maar het uiterlijk vertoon kon mijn smaakpapillen niet beïnvloeden,
Persoonlijk vond ik deze wijn ook niks. Het pand was mooi, niet oud, 1986 maar voor mij te modern, ik denk dan meer aan oud.

De laatste waarvan we wisten dat deze lekker was was niet te vinden. Ik snap dat wel, drukker met lekkere wijn brouwen dan met het circus er om heen.
De dag was ook wel lang genoeg geweest en we moeten op tijd terug zijn voor..... Massage ;-)
Het viel een beetje tegen. De massage zelf, ze had wel nog wat voetreflex gedaan en iets bij de nek wat leek op wat de osteopaat deed. Ach t was iig ontspannend.
Bij de lodge zelf gegeten want verder niet echt iets gezien.
Vroeg op bed met een boek want de hele dag was t nat en koud geweest.