zuiderlijkste puntje picknick - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Christien - WaarBenJij.nu zuiderlijkste puntje picknick - Reisverslag uit Hermanus, Zuid-Afrika van Christien - WaarBenJij.nu

zuiderlijkste puntje picknick

Blijf op de hoogte en volg Christien

01 April 2015 | Zuid-Afrika, Hermanus

Vandaag naar het echt aller uiterste puntje van zuid Afrika. Waar de zuidelijke Atlantische oceaan overgaat in de Indische oceaan, eerst even boodschappen doen want ik (C10) wilde erg graag daar op het strand of als dat niet kan aan die kust picknicken.

Daarna leidt ons vandaag naar de historische stad Swellendam. Dit is een juweeltje van Kaaps- Hollandse architectuur waaronder de bijzonder fraaie, in 1746 gebouwde Drostdy (het gerechtshof) met een keur aan Kaapse meubelen en schilderijen. Een oude gevangenis en de twee Victoriaanse gebouwen Mayville House en Auld House maken deel uit van het zelfde complex. Op slechts 6 km ten zuiden van Swellendam ligt het Bontebok National Park wat ook zeker een bezoek waard is.

• 01 April 2015 - 10:51

Thom Arendsen:

Het klinkt allemaal helemaal top. Maar waar zijn de foto's?????
    Ik wil natuurlijk wel een beetje meegenieten!

veel plezier.
    groetjes