tafelberg - Reisverslag uit Drieankerbaai, Zuid-Afrika van Christien - WaarBenJij.nu tafelberg - Reisverslag uit Drieankerbaai, Zuid-Afrika van Christien - WaarBenJij.nu

tafelberg

Blijf op de hoogte en volg Christien

29 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Drieankerbaai

Vanmorgen zijn we na een lekker ontbijtje vertrokken naar de Tafelberg. Eergisteren kon men er niet naar boven ivm te harde wind. Gisteren vernamen we van Amerikaanse gasten dat ze rechtsomkeert hebben gemaakt ivm minimale wachttijd van anderhalf uur.

We waren dus benieuwd. Enorme rijen met auto's langs de weg. Dus we hebben redelijk laag geparkeerd en voor drie euro een taxi naar de ingang genomen. En oef wat een rij!! Speciaal parasols en vochtige sproeiers voor de mensen in de rij.

Zelf vonden we dat ieder nadeel z'n voordeel dient te hebben. Dus "sir wheelchair! Special service!?"
Of course haha alle hekken open en binnen 10 minuten waren we on top! Hoe leuk is dat! Zo hebben we dat natuurlijk ook weer naar beneden gedaan.
De kabelbaan naar boven en beneden is mooi. Het uitzicht was ook prachtig maar het aanzicht van de Tafelberg vind ik spectaculairder. Je hebt bovenop niet een uitgestrekt view van de hoogvlakte zelf.

Daarna door de kleurrijke wijk naar de lodge. Erg mooi. Ik lig nu lekker bij lodge te chillen en de anderen zijn boodschappen doen voor de picknick en het centrum nog even in. Goed geregeld dus.

• 29 Maart 2015 - 15:35

Syl:

Goed bezig daar! Kabelbaan als in cabinelift of is het echt een stoeltjes lift?
    Benieuwd naar alle foto's straks! Picknickse straks!